מה ההבדל בין פסיכותרפיה לטיפול פסיכולוגי?

נוסף על הפסיכולוגים הקליניים, גם רופאים פסיכיאטרים ועובדים סוציאלים עוסקים בפסיכותרפיה. במידה שברצונך לפנות לפסיכיאטר לשם קבלת טיפול נפשי, כדאי לברר מה טיב הכשרתו בפסיכותרפיה. במידה וברצונך לפנות לעובד סוציאלי, כדאי לוודא שסיים תואר שני ולימודי פסיכותרפיה ושהינו רשום בפנקס העובדים הסוציאלים. פסיכיאטרים ועובדים סוציאלים אינם מחויבים לעבור ארבע שנות התמחות ספציפית בפסיכותרפיה, כפי שמחויב הפסיכולוג הקליני במהלך הכשרתו, ולכן מומלץ לבדוק זאת.

מה ההבדל בין טיפול פסיכיאטרי לטיפול פסיכולוגי?

הפסיכיאטר הוא רופא המתמחה במתן טיפול רפואי. הפסיכולוג הקליני מתמחה במתן טיפול נפשי. ישנם פסיכיאטרים אשר נותנים טיפול נפשי בנוסף לרפואי, במקרה זה כדאי לברר את טיב הכשרתם בפסיכותרפיה.

הפסיכולוג אינו משתמש בתרופות במהלך הטיפול, אך בהחלט יכול להצביע על הצורך בשימוש בהן ולהפנות את המטופל לפסיכיאטר שימליץ על הטיפול התרופתי. במקרים בהם נדרשת התערבות רפואית, שיתוף פעולה בין הפסיכולוג לפסיכיאטר, ושילוב בין שימוש בתרופות לשיחות, מביא לתוצאות מוצלחות.

האם המטפל מחויב לשמור על סודיות?

כן. על פי חוק הפסיכולוגים, הקבוע בתקנות משרד הבריאות, חלה על המטפל חובת שמירת סודיות. העברת מידע אפשרית אך ורק באישור המטופל. פרטי המטופל ועצם היותו בטיפול, אינם מועברים לכל גורם או גוף שהוא. יחד עם זאת, יתכנו מקרים קיצוניים בהם המטפל יכול להחליט כי מתוקף אחריותו להפר את חובת הסודיות בשל סכנה ממשית למטופל או במקרים של עבירה חמורה על החוק, בהם יכול בית המשפט לדרוש העברת מידע הנוגע למטופל.

אשמח להכיר אתכם אישית ולעזור לכם בכל בעיה שהיא! צרו קשר: 050-533-2824

אם אתם זקוקים לייעוץ והכוונה - בואו נדבר על זה!

יש דברים בחיים שלא מומלץ להתמודד איתם לבד ופנייה לעזרה מקצועית היא דבר לגיטימי.